Review Woodhouse Cottages and Ranch

by - Saturday, June 20, 2020

Kembara bermula pada hari ini.

Memang sudah lama berhajat nak bermalam di sini.  Sebuah ladang yang sangat luas sambil mengusahakan sewa kotej.  Hanya ada 3 kotej dibina untuk para tetamu bermalam.  Kotej-kotej itu dibina bersebelahan dengan kandang kuda.

Kanada memang terkenal dengan ladang-ladang yang sangat luas.  Mereka menghasilkan jerami kuda.  Menanam rumput untuk dijadikan makanan kuda.

Apa yang paling menyeronokkan, kami dapat bermalam kotej yang berkongsi dinding dengan kandang kuda.  Bila waktu malam, saya boleh dengar hentakan kaki-kaki kuda yang berusaha untuk tidur.  Disini baru saya tahu, kuda mengambil masa 2 jam untuk tidur dengan lena.  Dan, kuda hanya betul-betul tidur selama 2 hingga 3 jam sehari.  Mereka sangat mudah terjaga terutama bila nampak waktu siang.  Sejenis binatang yang sangat peka pada bunyi.


Lana bukan main seronok lagi bermain dengan kuda yang bernama Midnight.  Dari mula datang ke kotej hinggalah nak pulang, Lana tidak puas lagi bermain dengan kuda.  Nampaknya kena dating lagi la yeee..

Bercerita pasal kotej pula, walaupun kami bermalam bersebelahan betul-betul sebelah kandang kuda.  Tetapi, kotej itu sangat selesa dan bersih.  Ada dapur yang boleh digunakan untuk memasak.  Saya sempat memasak nasi goreng gaya Melayu.  Cewahhh

Ruang menonton televisyen juga sangat selesa.  Mempunyai 3 bilik tidur serta 2 bilik air.  Di sini ada juga

Pemiliknya yang bernama Maureen dan suaminya Kevin mengusahakan ladang ini tanpa pekerja.  Terletak di Prince George, British Columbia.  Utara BC. Seorang yang sangat peramah dan sangat membantu.  Ladang seluas lebih 3000 ekar buatkan kita jadi terpana.  Kami sempat dibawa oleh Maureen pusing keliling ladang menaiki buggy.  Sukanya beliau, kerana dia tidak menyangka ladangnya sudah dikenali seluruh dunia.

Boleh lihat pada link 👉 https://www.woodhouseranch.ca

Boleh juga search pada link banner di sebelah post ini ye...

Jom lihat gambar-gambar kami sepanjang berada di sana...


Bahagian depan kotej


Pemandangan di waktu pagi jam 5 pagi.


Bahagian belakang kotej


kami bersama Maureen, pemilik ladang

kawasan yang ditanam rumput untuk menghasilkan jerami kuda



You May Also Like

0 comments