Berkelah di tepi tasik yang awesome!!!

by - Sunday, July 28, 2019

Bila sebut pasal berkelah, masyarakat kita sinonim dengan berkelah di pantai di tepi sungai.

Namun, menariknya di sini saya mengalami pengalaman baru berkelah di tepi tasik yang terletak berhampiran rumah saya.  Lebih kurang 30 minit dari rumah.

Tasik ini diberi nama Lakelse Lake.  Ia merupakan antara tasik tercantik dan mempunyai persisiran yang panjang.  Jadi, ia amat sesuai dijadikan aktiviti bersama keluarga.  Ia hanya di buka kepada awam pada musim panas.  Pada musim-musim lain ia di tutup kerana air tasik membeku dan merbahaya kepada pengguna. Betul… sebesar-besar tasik ini ketika musim sejuk, airnya akan membeku.  Hebat kan kuasa Allah!

Walaupun nampak airnya seperti panas tetapi saya hanya tahan selama 10 minit sahaja sebab sejuk nye kemain lagi..  Di sini tidak terdapat kemudahan menyewa bot, kayak atau sebagainya.  Semuanya perlu dibeli sendiri.  Bot pelampung kecil yang anak saya pakai itu saya beli dengan harga CAD 24.  Boleh lah kan.  Itu pun terkapai-kapai nak kayuh...

Lakelse Lake mengambil masa dalam 10 minit daripada Terrace, British Columbia, Kanada iaitu merupakan bandar terdekat daripada Lakelse Lake.

Sekiranya kepada sesiapa yang menggunakan kapal terbang.  Ia memang tidak jauh daripada Lapangan Terbang Terrace.😀

Jom, layan gambar…







You May Also Like

0 comments